Gothenburg I thank you, you gave me someone to love, and I really owe you.

Var på Liseberg med min syster, åkte balder, åt våfflor, träffade Amanda, skrattade. Vi hade fina och passande outfits och allt var bra.

Ida kom till Göteborg, vi åt chokladbollar vid hamnen och gick vilse, såg Oskar Linnros och Teddybears.

Vi såg Markus Krunegård på p3 sommarsession och fick fotograferas med honom. Tog en lång, svettig buss till slottsskogen och såg lite Jens Lekman, Rango, Paul Weller och Beach House. Trodde att TSOOL skulle ta med sig Noel så vi väntade spänt, insåg att det var falska rykten och drog därifrån. Lyssnade på Local Natives på avstånd.

The National signerade i Bengans-tältet. Jag hade inget att signera men fick ett leende. Och en konsert. Såg Miike Snow och Iggy & the Stooges. Gick till Linnétältet och väntade förväntansfullt på Jónsi.

Jónsi spelade. Jag kunde bara tänka på att allt var så jävla bra. Det var det finaste jag sett, det och Sigur Rós 2008.

Såg lite M.I.A., gick senare till The XX. Drog hem.

The Drums var sjukligt bra. Shout Out Louds också. Ida fick en Maria Wetterstrand-tatuering och vi såg Mumford & Sons. Sen Anna Ternheim. Hon och Henrik Berggren sjöng Shoreline tillsammans. Otroligt.

Pavement. Väldigt bra. Marina & the Diamonds. Håkan Hellström. Håkan är fantastisk. Spelningen var fantastisk. Efteråt gick jag till Broken Bells och de var sååååå bra. Hann se slutet på Lykke Li, början på The Chemical Brothers.

Göteborg och WOW var som det alltid är - underbart, fantastiskt, obeskrivligt osv.


Kommentarer
Postat av: sandra

det låter så himlahimla fint. jag hade velat vara där.

2010-08-17 @ 00:18:32
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0