8 mars

Vill hylla mina favoritkvinnor idag.

Vi börjar med den coolaste Rosa Parks. "I'm not movin', you may arrest me if you need to". Förklaring överflödig.

Janis Joplin. Helt enkelt för att hon är bäst. Lyssna själva om ni inte tror mig: Janis Joplin – To Love Somebody.

Världens vackraste människa, utan tvekan i alla kategorier. Greta Garbo. Skulle göra... vad som helst för henne.

Min storasyster. För att jag älskar henne och hon är världens bästa storasyster. Jämt och ständigt.

Selma Lagerlöf. Mest för att jag vill vara som henne. Så storslaget att vara den första kvinnan i Svenska Akademien och första kvinnan som fått Nobelpriset i litteratur. Hon var grym och jag önskar att jag blir lika grym som henne någon dag.

Någon vi inte får glömma är Etta James. Hemskt sorgligt med hennes bortgång tidigare i år, men ack så mycket fantastiskt hon hann åstadkomma. Hennes duett med Dr John är bara ett exempel: http://youtu.be/pyMd19sE6U4.

Min bästa vän Marina. Hon är allt man kan önska sig av en bästa vän och av en människa.

Har de senaste månaderna blivit lite för involverad i Gossip Girl, och det bästa med den serien är ju utan tvekan Dorota. Hon är cool, rolig och framför allt lojal. Jag skulle också vilja ha henne som hushållerska, allt skulle bli så mycket roligare.

Avrundar denna lista (som skulle kunna bli några mil längre) med mina finaste. Varför de är mina favoritkvinnor? Därför!!! Om ni var mig och skulle träffa några som dem skulle ni förstå.

Kommentarer
Postat av: Jenny

<3

2012-03-11 @ 20:22:01
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Marina

Att vara på samma lista som de där människorna känns som en ära bara i sig. Du är den bästa någon någonsin skulle kunna ha i sitt liv och jag saknar dig så otroligt mycket! <3

2012-03-26 @ 22:03:19
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0