Det här var åren jag sa JA till allt utan förbehåll.

Januari: Kom hem från Stockholm och nyårsfirandet. Jag lyssnade mycket på Salem Al Fakir, och så färgade jag håret rött! Jag, Lisa, Amanda, Petter, Martin och Joakim hade KENT-KVÄLL. Haha, vi insåg aldrig vad det innebar, men det var första gången jag träffade Amanda, och vi skulle lära känna varandra, eftersom vi skulle på Kent tillsammans. Marit Bergman blev min gud. Jag har alltid haft små Marit-perioder, och här kom den mest betydelsefulla. Åkte till Stockholm en dag med mina vänner, Joakim fick åka gratis tåg bara för att jag fick det, tur för han säger jag. David Bowie fyllde år och jag firade stort, han var också min gud då. Lyssnade mycket på Kent. Väldigt mycket. Jag var jätteförvirrad och velig om jag skulle välja Risbergska eller Karolinska. Det blev Risbergska. Vilket var bra, eftersom jag träffade Karin! I januari umgicks jag också med Julia för första gången. Vi åt gammal glass hos Lisa och tittade på kvarteret skatan. Det var jättekul, sen sov jag hos Lisa och typ hundramiljoner nya internskämt uppstod. Jag blev kär i Salem och Nassim Al Fakir. Jag och Marina bestämde oss för att jag fick Salem och hon fick Nassim och vi skulle på parmiddag och sånna grejer, hoho. Heath Ledger tog en jävla överdos och jag och Sara sörje hela jävla terminen :( Plåster på såren och jag och Ida åkte på Rockbjörnen. Det var fett. Jag och Sara satt uppe i fem timmar och pratade bara om Jake Gyllenhaal. Vi fantiserade, drömde, diskuterade, dreglade. Det var bara Jake som gällde den natten, haha. Ja, jag och Sara hade alltså blivit dödskära i Jake Gyllenhaal och på alla lektioner satt vi mest och kollade på bilder på honom på min mobil. Anna kallade oss besatta, galna och beroende. Jag kallade Anna agressiv, häh. Jag började lyssna intensivt på Laakso och Timo Räisänen.

Februari: Jag kom sexa i bilddagbokens knäckebrödstävling, hahah, fick ett paket med typ hundramiljoner knäckebröd. Lagret är fortfarande inte slut. Alla hjärtans dag, vilket visade sig bli den värsta och bästa någonsin. Jag kommer ihåg att jag låg brevid mina högtalare som spelade Hello Saferide på max. Jag tyckte det var skönt. Sen grät jag och dansade och grät och dansade. I hela huset. För ingen var hemma. Runt runt runt. Jag gick iallafall hem till Lisa sen och då blev allt fint, tittade på Love Actually och var nöjda med livet. Lisa bodde hos mig en helg när mina föräldrar var gone gone gone. Hon spred ut sina saker överallt och vi åt tacopaj och så lagade vi en annan supergod paj! Jag, Lisa och Julia. ASGOD. Martin, Petter, Ida, Natanael och Jenny kom också. Vi hade roligt. Jag slutade upp med att gå till bup och de stämplade mig som frisk. Jag var lättad och glad. Jag och Vaddem låg på golvet i skolan och skrattade åt allt i typ hundramiljoner timmar. Vi bara låg där och asgarvade. Det är sånt jag saknar med högstadiet.

Mars: Jag och Lisa umgicks jämt och det var underbart. Vi firade alla i The Ark tillsammans med Sara och Jonna, på deras födelsedagar, alltså inte alla i mars, äsh whatsoever. Vi skrek och åt glass. Jag diskade, haha. Malin och hennes estetvänner hade föreställning och den var jättebra. Jag fotograferade och tjänade 100 kronor! Jag, Lisa, Lisa, Julia, Julia, Martin, Sofia, Ida och Amanda var och såg PS I love you på bio. Finast. Jag grät för att jag inte kunde se Mando någonstans. Julia och jag bakade en kladdkaka och lyssnade på varandras iPods. Jag och Vaddem tjuvåkte till Örebro (haha!!) och köpte rosa hårfärg. Åkte hem till mig och jag färgade hennes underhår rosa och hon färgade min lugg. Det var kul. Roligaste kvällen på mycket länge. Ingen visste något, haha, mamma blev chockad. Jag och Lisa åkte ut i skogen och åt fruktsallad och firade Jocke Berg. Vi hade legokväll, det var mycket roligt, jag kunde alla kodnamn på legobitarna. Citerar från Martin: "Martin: Moa jag behöver en sne sjua med bakåtvridning och hål i tredje fasen. Moa: Aa det är en sån här", typ haha. Epichjul. Jag bytte msn och bilddagboken bytte design, hahah. Såg Kent i Örebro, köade och frös alla kroppsdelar av oss. Inte så värt, men ändå. Kent var bäst, socker och vinternoll2. Ida var där också. Jag köpte en Kent-mössa och jag och Lisa värmde oss på ett hotell medan vi väntade på Lisas mamma. "Stå där borta så ingen ser er då" blev vi tillsagna från en personalsnubbe, det hade vi kul åt. Jag sov hos Lisa och dagen därpå åkte jag till Boden med familj. Klockan 6 på morgonen. Det var hårt. Boden var fint.

April: Jag bokade biljetter till Peace and Love. Jag hade namnsdag. Jag fick ångest och ville gå på Karolinska. Eira berättade att hon kommit in på musikalskolan i Lund (!!!!). Jag lyssnade mycket på Oh Laura och grät mycket för Frida Örhn är så bra. Ett och ett halvt år med Mois. Träffade Håkis Hellström på Najz Prajz och han signerade min skiva och affish, gladis!! Jag, Petter, Lisa och Cecilia såg Håkan i Stockholm. Bästa på länge. Över 20 låtar, över 2 timmar. Håkan vi älskar dig. Började lyssna på Acid House Kings, och det gjorde att jag orkade med saker jag inte hade orkat annars. Köpte glasögon på tradera. Utan styrka. Koolt tyckte jag. Jesusmöte och jag bad mycket och fick förbön och allt var fint. Valborg, firades med Jessica, Lisa, Amanda, Martin och Joakim.

Maj: Maia Hirasawa fyllde år. Jag var i mormors sommarstuga och hämtade ett gammalt dragspel! Björn Dixgård fyllde år. Vi grillade, hundra människor som jag inte minns namnet på alla (förlåt). Iallafall, vid skogsbrottet och det var fint och roligt. Jag blev förföljd av en rapande man på vägen hem, enda till mitt hus, det var creepy. Jag såg att Mando Diao skulle till Way out west och bestämde mig för att åka dit. Jag, Anna och Sara åkte till Stockholm och jag skrattade så att jag grät. Vi vågade inte ta ledigt för att shoppa, så vi sa att vi skulle på bröllop. På en onsdag. HAHAHA F to the A to the I to the L. Råttkuk.

Juni: Karolinska vann Krampen. Syster var på studentbal och hon var fin. Jag och Lisa åt på resturang. Julia och Lisa firades med fruktsallad och presenter och fina saker. Det var då Julia fick sin omtalade tampong-väska av mig, haha. fail. Mats fyllde år. Maud meddelade mig om att jag skulle få IG i fysik för att jag hade varit sjuk på ett prov-tillfälle. Jag fick inte IG. Hela klassen åt pizza hos Ida A. Jag, Sara, Anna, Vaddem och Idis skrattade mycket när vi målade fladdermöss på varandra. Skolavslutning. Syster tog studenten. Jag grät för att jag inte var på WTAI. Jag åkte till Falköping och Vartofta för första gången och träffade Marina för första gången. Jag var nervös as hell men det var astrevliga dagar!! Syster åkte till Egypten. Midsommar firades med Vaddem. Förberedelser för P&L. Jag målade en mando-tröja och lyssnade på Johnossi. P&L, det bästa i mitt liv. Olle is the shit.

Juli: Feber efter P&L i några dagar. Värt. Gatufesten var underbar. Boden var underbart. Drömde världens bästa dröm. Supremesvideon skapades. Rixfm-festival i Örebro, hahhaha alltså jag hatar rixfm. Men Vaddem är bäst och vi fikade i en trapp och en kärring glodde på oss och vi glodde lite tillbaks och hon bara "vad glor ni på?" och vi bara hmmmdryg. Såg även lite spritlangling och jag fick hjälpa en tant nerför trappen haha, tokigt. Dansade på mopeden, med mopeden till Long before rock'n'roll. Jag och syster cyklade 2 mil för att komma till en sjö som var inte så kul. Värt. Jag träffade Elin och Sabbe, som vi träffade på kentkonserten, och vi grillade och hade trevligt. The Hives på p3 live och jag och Julia dog. Haha, vi grät.

Augusti: Putte i parken. Jätteparty. Sugarplum var bäst och jag fick spellistan, happy me. Markus Krunegård var söt och då upptäckte jag att Sunkan som spelar i The Guild var med och spelade med Markus. Koolt. Timo, Niccokick, Fibes oh fibes, Håkan, TSOOL. Träffade Timo och Hans. Jag blev glad. Det var ett fettmysig dag. Way out west. Jag, Lisa, Martina, Petter och Franz festivalade för hela slanten. Allt var vackert och oförglömligt. Broder Daniel. Sigur Rós. Neil Young. Mando Diao. Allt. Kvällsfilm med Julia, mando och hives-dvd, äpplechips och popcorn. Carl-Johan fyllde år. Skolan började. Popaganda. Så sjukt bra. Annika Norlin. Vackert. The Hives på grönan. Bästa någonsin. Och jag dog när vi träffade Chris Dangerous. Min kärlek. Snygg. Åh.

September: Jag blev vegetarian. Syster ringde från kalasmottagningen och mando. Jag grät. Min mobil gick av på mitten. Ida och jag levde livet under veckan utan föräldrar. Underbart. Karin ringde från coldplay, det var himla fint. Sugarplum Fairy i Helsingborg, jag och Julia. DET VAR PARTEY. Victors födelsedag. Malin och Emma blev vi kompisar med! Göteborg och Håkan Hellström finaste och vackraste och bästa och åh. Dagen efter var det Liseberg och Anna Järvinen. Såååå fint. Jag dog.

Oktober: Jag och Ida lyckades synas i Billie the vision and the dancers blogg! Vi hade gjort musikvideo och blev "veckans billietube". Tjejkväll hos Sofia, det var najs. Depeche blev bokade till Arvika. Marina kom hit och vi hade Beatles-helg. Två år med Mois. Jag fick en ny fettmobil. Födelsedag och fina saker. Oasis bestämde sig för att komma till Sverige. Jag åkte till syster i Linköping och vi såg Lasse Lindh och det var mycket mycket bra.

November: Död månad. Gustaf i film. Jag och Karin blev Moa and Karen. Hemliga dagen, hihi. Jag åkte inte till Västerås och såg TSOOL. Bajs. Boden över helgen, mycket härligt. Slagsmålsklubben blev bokade till P&L och jag doooog.

December: Bob Dylan till Sverige. Synas i teve, på dom kallas oss artister. Lucia. Joybells. Oh no... it's christmas! och där blev jag KÄR i Markus. Träffade Mange. Jul. Stockholm med Karin. Mellandagar. Nyårsafton.



Oj vad jag sammanfattade allt lite kortare och detaljfattigare på slutet, haha, men GOTT NYTT ÅR! :D


repeat...

Party favours on the floor and a
Half drunk bottle with a popcorn in it
Yesterday's dress in a complete mess and a
Bruise on my arm, I don't know how I got it
January 1st and it's already clear:
It's gonna be another shitty year

This years resolutions:
I will exercise more
Call my grandma
Tell my family that I love them
Learn more about the world wars, and forget
I will learn a new word each day
Today's word is dejected

and on the top of the list there's you
I'm going to be with you
I haven't told you yet but I'm going to be with you

Aaaah

Doorbell's ringing, I ordered pizza
Came half through it, wish I hadn't eaten so much, had some more
Watching Ivanhoe on TV,
Picturing me as slacker Marion
Wished for a life this year, it's brand new
but on the top of the list there's you
I'm going to be with you
I haven't told you yet but I'm going to be with you


Kommentarer
Postat av: karin

karen & moa for lifeeee!! :D <3

2008-12-31 @ 16:08:16
URL: http://karinronnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0