This years resolutions

Skrev ett utkast om året igårnatt. Det blev fult och jobbigt. Jag tycker det är svårt att sammanfatta saker när det har hänt så mycket och man vill beskriva varje händelse så detajerat. Blablabla.

Jag kan säga att jag blev sjukt sjuk för första gången på fyra år, och det var tre dagar innan jag skulle stryka en viktig punkt från there's a lot of things to do before you die-listan. Den 28 januari vaknade jag med 39,9 graders feber och åkte iväg till Globen för att köa i åtta timmar. Det var fruktansvärt. Men jag saknar det. Varje dag.

Jag såg Oasis. Det var så grymt. Vi åkte limousine hem till Örebro. Det var grymt.

Jag träffade min man, min kärlek, mitt levebröd Björn Dixgård fyra gånger det här året. Två signeringar, en M&G och en backstage-impuls. Jag träffade även min andra man, min andra kärlek och mitt andre levebröd Markus Krunegård två gånger. Vi kramades och pratade. Jag fick en kram av en i I'm From Barcelona som sa att jag var söt. Timo Räisänen målade en prick på min näsa. Jag och Karin pratade med tre bra, snygga britter. Det var så jävla sjukt och så jävla underbart. Jag kramade Molotov-Oskar. Jag och Marina fick en slängkyss av Mike Love. Jag sa till Annika Norlin att hon var grym. Jag var på grillparty med familjen Dixgård. Jag kramade Adam Ficek. Jag träffade Marit Bergman och sa hur mycket hon betydde för mig.

Jag har sett sjukt många bra band. Jag har sett Carl Barât och Pete Doherty.

Jag har sett Muse.

JAG HAR SETT BOB DYLAN.

Jag har varit med i världens bästa vårkonsert-vecka och gråtit på studenten som inte ens var min för jag "aldrig ville lämna risbergska" och "aldrig ville börja på karro". Jag har börjat på Karolinska skolan.

Jag har fått nya vänner och lyssnat på ny musik.

Jag har insett att jag älskar action-filmer.

Jag har träffat Marina och aldrig velat åkt därifrån. Det har mina föräldrar förstått och börjat köpt presenter till mig när jag kommer hem som tröst. Jag har bakat världens godaste chokladmuffins och sett sjukt många bra filmer på bio.

Jag har varit i Norrland, ätit frukost på en strand, ätit nattfika i en lägenhet i Göteborg, åkt flumeride och blivit strypt samtidigt, varit på ett legendary äventyr i Kalmar.

Jag har varit lycklig, olycklig, skrattig, gråtig, stressad, uttråkad, kall, varm, arg och glad. Jag har insett viktiga saker och börjat undra om viktiga saker. Jag har varit förvirrad och säker.

Ett typiskt år? Kanske.

Och jag gillade den här bilden.




Kommentarer
Postat av: karin

"åkt flumeride och blivit strypt samtidigt" HAHAHAHHAA shit vad jag saknar xD!! och du är nog den enda som tyckte om bilden hah

2010-01-02 @ 16:45:02
URL: http://karinronnberg.blogg.se/
Postat av: frida

OJ den bilden har jag aldrig skådat!

men jag tänker inte klaga för den ser somrig och glad ut :D



jag är glad att jag träffa dig moa!

2010-01-02 @ 19:44:35
URL: http://nsmns.blogspot.com/
Postat av: frida

filmkväll måndag,tisdag eller onsdag? :D

2010-01-02 @ 19:47:04
URL: http://nsmns.blogspot.com/
Postat av: sandra

det låter som ett alldeles fantastiskt år. hoppas att 2010 blir lika fint. :)

2010-01-03 @ 12:23:14
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0